November 24, 2010

関西弁(かんさいべん)レッスン  Kansai Dialect Lesson

     
みなさん、こんにちは!

おもしろい動画を見つけました。
I saw a funny movie here.




前に教えていた生徒さんも少し関西弁が話せました。
時々「ほんま?」と言っていました。
   前(まえ)に: before
   教(おし)えていた生徒(せいと)さん: the student I was teaching
   少(すこ)し: a little bit
   関西弁(かんさいべん): Kansai Dialect
   話(はな)せました: could speak
   時々(ときどき): sometimes
   ~と言(い)っていました: said ~

I had a student who could speak Kansai-ben.
He also said “Honma?” from time to time.
     

No comments: