August 28, 2010

JLPT Dec 2010 application has been started on Aug 27th  JLPT12月の申し込みが8月27日から始まりました。

     

みなさん、こんにちは!

JLPT New Logo

Application period of JLPT (Japanese Language Proficiency Test) for this December 5th (Sun) has been started from yesterday, August 27th (Fri).
Its due date is October 1st (Fri), exact in 5 weeks.
Don’t forget to apply it!
The number of inquires of JLPT preparation courses are increasing.
Three more months!
Gambarimasho!

今年12月5日(日)のJLPT試験の申し込みが昨日8月27日(金)から始まりました。
締め切りは5週間後の10月1日(金)です。
忘れないようにしましょう!
私の学校にも試験対策コースについての問い合わせが増えてきました。
あと3カ月ですね!
がんばりましょう!

- words & phrases -

今年(ことし): this year
12月(がつ)5日(いつか): December 5th
試験(しけん): exam
申(もう)し込(こ)み: apply, application
昨日(きのう): yesterday
始(はじ)まりました: started
締(し)め切(き)り: due date
5週間(しゅうかん)後(ご): in 5 weeks, 5 weeks later
忘(わす)れないように: don’t forget
私(わたし)の学校(がっこう): my school (the Japanese school that I am working for in Tokyo)
試験対策(たいさく)コース: exam preparation course
問(と)い合(あ)わせ: inquiry
増(ふ)えてきました: increasing
あと3カ月(さんかげつ): three more months
   

No comments: