August 16, 2009

happy feelings :)

     
みなさん、こんにちは!

I heard from my student the other day that he proposed to his girlfriend.
He and his story made me happy too.
It is great that happiness can also make others happy.
By the way, he proposed to her with very romantic and wonderful way.
And he said “why Japanese men do not think those romantic ways, I don’t know why.”
Well… I wonder why…



Photobucket


少し前のレッスンの時に、私の生徒さんが彼女にプロポーズしたという話を聞かせてもらった。
なんだか私までハッピーな気持ちになった。
幸せは他の人も幸せにできるんだなぁ。。。
ところで、彼はとてもロマンチックで素敵な方法でプロポーズをしました。
そして日本人の男性はそういうことをしないね、なんでだろうね、って。
う~ん。。。 なんでかなぁ。。。

- words & phrases -
少(すこ)し前(まえ): the other day, some time ago
私(わたし)の生徒(せいと)さん: my student
彼女(かのじょ)にプロポーズした: proposed her
聞(き)かせてもらって: ~てもらう shows gratitude
なんだか: kind of
ハッピーな気持(きもち) になった: became happy feelings
幸(しあわ)せ: happy
他(ほか)の人(ひと): others
ところで: by the way
素敵(すてき)な: wonderful, great
方法(ほうほう): way, method


    
     

No comments: